Thema

“Times of Disruption, times of opportunity”

In onze economische realiteit die door elkaar wordt geschud door zowel de digitalisatie en de globalisatie, stellen ondernemers zich heel wat vragen… “Wat als” er een start-up vanuit het niets opduikt of een digitale “big player” hun markt “Uber-gewijs” overneemt? Om te vermijden dat deze hypothetische “Wat als” zich omzet in een realiteit dienen we een aantal andere vragen te durven stellen. “Wat als” we het gangbare prijs- diensten-, data- en business model en alle andere aspecten van onze onderneming, nu eens in vraag stellen? Immers, één van de strategieën die Jean-Marie Dru (CEO van de Amerikaanse groep TBWA en 25 jaar geleden grondlegger van het concept “disruptie”) naar voor schuift is het idee van de “anticipatie”. Voor 20% van de ondernemingen die we kunnen beschouwen als digital natives en vooral voor de 80% overigen die meer vanuit een klassiek model zijn ontstaan komt het erop neer een stevige mind-shift te durven maken en zich de juiste vragen “op tijd” te stellen. Het is deze “anticipatie” die één van hoofddoelstellingen van de Topontmoetingen is.

In deze tijd van continue en diepgaande veranderingen, bovendien doordrenkt van opkomend populisme is er nood aan een nieuwe visie. Welke ideeën van vandaag zullen de toekomst van morgen bepalen? Welke impact zullen ze op de economie hebben? Hoe kunnen ze de hype van de essentie onderscheiden?

De 30ste Topontmoetingen stellen u een tiental interactieve sessies voor die begeleid worden door experten van het hoogste niveau. Onze focus kan u als volgt samenvatten : ervoor zorgen dat elke sessie impact heeft op uw onderneming en u ideeën meegeven die onmiddellijk toepasbaar zijn.